Tuesday 21 August 2018

Pengalaman Saya Bermain MobileLegend




'WELCOME TO MOBILE LEGEND..😎

Hi guysss...Bersua kita kembali di blog saya 'PencintaIlmu'..Hmm,mesti kamu semua sudah dapat teka apa topik saya pada kali ini..Kan?Yup,MLBB a.k.a MobileLegend!!So,siapa disini pernah main MobileLegend??Hmm,saya rasa semua mesti sudah familiar dengan game Moba yang satu ini😆😆Apa tidaknya,pada hujung tahun 2016,game ini mula 'famous' dan mendapat tempat dihati kalangan masyarakat global bukan sahaja kanak-kanak malah orang dewasa turut bermain game ini..Syokkk gilerrr hingga gegar dunia pun tak sedar ...wkwkkwk

Game ini juga memperoleh tempat pertama sebagai game yang paling banyak dimuat turun di playstore iaitu 100Milion download kalau tak silap😱😱!Taktau la pula sekarang ni,saya start berhenti main ML sejak ermmm,bulannn 6 kott...Sepanjang main ni game,memang penuh dengan liku-liku sehinggalah dapat capai rank tertinggi Legend..Muahahahhaha..But hari ni saya tak sentuh pasal 'Cara-cara naikkan rank ke Legend'..But its about my experience playing ML..Diharapkan artikel ini dapat membantu kamu mendapat inspirasi agar tidak berputus asa untuk bermain Ml,saya akui game ni agak susah dan tough nak mainkan kalau takda basic pengalaman bermain macam game Dota2..huhu😂

Well,saya pun start main ni game,ermmm pada hujung tahun 2017..Sebaik saja Pt3 habis,apa lagi saya terus download ML wkwkkw😁😁...Tapi time tu ML memang masih terkenal dan ramai kawan² saya turut memainkan game ini..Tu game hmm,gempak gilaaa tu time,saya pun 'cubuk-cubuk' lihat orang main,kan time tu mo dekat cuti mulalah bawa phone kesekolah[by the way cikgu tak marah pon]..Spottingkan cikgu kami..wkwkkw...😋😋Apabila diperhatikan,game ini agak seronok dimainkan..Terfikir jugaa nak download time balik rumahh..Sebab selama ni,saya bukanlah 'Gamer' punn..

Time first main tu memang saya tak tahu apa-apa..Saya download pun sebab majoriti rakan kelas bermain game ini..Lagipun tu time PT3 dah tamat,so apa salahnya kalau rilek rileks skejap...Kan!Kan!!?😎Saya completely tak tau apa-apa lah tentang build,cara bertempur dengan enemy dan cara nak pakai skill hero..Serious,tak tau apa-apa..Lainlah rakan saya yang lain dalam kelas,mereka tu ada pengalaman bermain Dota,so mereka sudah biasa dengan permainan Moba sedemikian..But saya tak putus asa..Saya tetap mencuba..Kebetulann,adik saya pun 'berkecimpung' juga dalam bidang permainan MobileLegend😁😁..Saya pun cuba perhatikan cara dia bermain..Hmm,bolehlah hebat jugaa dia main..Then saya try aplikasikan apa yang saya perhatikan..Time tu dia pakai hero 'Alucard'..So saya pun ikut laa pakai tu hero..Hero alucard merupakan hero first saya pakai..

'Nothing Last Forever We Can Change The Future'

Nak tahu apa hasilnya??N O O B ! !
Saya masih tak tau macamna mau pakai skill tu hero Alucard..So SaDD😭😭..Saya perhatikan adik saya tekan-tekan skill menjadi pula,enemy tu mati pulaa..Tapi kalau saya yang tekann,hmm nyawa saya masih full nyawa enemy tinggal 10%,saya pula yang mati..Wkkwkwkw😂😂..
Saya tak tau apa lagi cara supaya saya dapat 'master' ni game..Macam nak give up pula rasanya susahh sangat nak mainn game Moba ni...😫Tapi prinsip hidup saya,'Apabila saya sudah start suatu benda,saya harus teruskan'..Takkan lahh nak gagal ditengah jalan,nanti kena langgar kereta..wkkw😂..Then saya cari jalan lain..

'Apa kata saya minta bantuan,Mr.Google Inc'

Yup,tepat sekali..Google!!Kenapa saya tak terfikir sebelum ni??😂😂..

'Cara-cara bermain MobileLegend' then search,
Semua artikel berkenaan ML pun muncul di beranda google..Ada video Youtube sekali..Then,saya pun baca lahh terus fahami..Tak cukup lagi saya tonton video di Youtube tentang build hero Alucard so that saya dapat mengetahui memperbaiki teknik-teknik bermain hero tersebut..That's a good idea right!!
Malangnya, Im stillll N O O B B B ! ! ! at that time..Tersangat Paling NOOB di bumi..😂..
Huh,Ok laa faded up dah...Give up jerlahh..Mungkin game Ml bukan lah game buat saya mainkan..😭..Time tu saya pun sudaaa putus asa mau main ni game gara-gara tak tahu macam mana mau main..Huhu..So apalagi,saya delete laaa..Cehh,buat apa download kalau tak pandai main..


Selang seminggu,entah macam mana semangat tu berkobar nak main balikk..Entah titiba jer muncull..Memang peliklahh!Saya pun download balik tu game...Huh sayang kuota jerr..Sudahlah saya pakai mobile data bukannya WiFi ponnnn!!😂
Tapi nikali,saya tak guna account yang sebelumnya..Saya buat account baru then main..Selepas berbagai research yang saya buat di google,sebagai 'newbie' dalam ML,  hero-hero yang dipakai haruslah mudah dan cara pengendalian skillnya hendaklah simple...Untuk account kedua,saya try pulak pakai hero mage iaitu Cyclops..
My Second Hero in ML....Saya baca-baca kat google,Cyclops ni antara hero yang paling senang untuk digunaa...Walaupun ketot😂😂
You know what,it works guyss!!Pada masa tu saya rasa Cyclops la hero terbaik buat sayaa..Tak tau la,mungkin skill cyclops tu sangat mudah dikendalikan sehingga yang noob macam saya ni dapat mainkan ni hero dengan 'bole dikatakan baik la'😂😂..Kalau mau bilang pro tak jugalaa..Time tu saya sudahh ada misi untuk naikkan rank..Kalau masih kat warrior tu taklah susah sangat nak push..Yang susahnya time nak push ke epic tu separuh matii la juga😂😂..Tapi tak mustahill!!
Bolelahh ada improvement jgakk..Daripada Super Duper NOOB kepada NOOB..haha oklah tue..😂Daripadaa 10deaths kepada 10kills..Hmm..Kalau MVP tu tak laaa sebab saya baru-baru ja berjinak-jinak dengan game ML....Tak sangkaa saya sudah boleh main ni ML😂Setiap detiku pun terbazir bermain game ini,hari demi hari tak kira siang mahupun malam terus bermain dan bermain...

Akhirnya,saya sudah mampu menguasai ketiga-tiga skill hero Cyclops..Rank semakin hari semakin meningkat..Daripada warrior ke elite,sehinggala ke master dan ke GrandMaster...So apa lagi,oleh kerana sudah proo 'sikitt' bolehlaa ajak rakan lain main dan adik saya..Huhu...Selama ni,tak join dorang classic or rank sebab nanti kena maki hamun 'noob' la 'F*c*' la dan lain-lain...Memang lah,dorang tak direct kutuk dalam chat , but dalam hati siapa tahu kan?Hanya Tuhan yang tahu!😏😏.Setuju tak??Tapi kadang-kadang saya x lahh main sama team slalu..Kadang-kadang solo..Time nak push dari warrior hingga ke master tu saya pakai team laa..Wkwkwk😂
Yang nak naik ke Epic sehingga ke Legend tu yang susah..Saya dapat naik ke Legend time bulannn March kah kalau tak silap..Yang paling spoil tu season ,dah nak reach Legend terus tiba-tiba season ended..Huhh sedihhh!!😢Time saya di masuk GM tu saya mula la pakai hero lain dan kuasai hero-hero jenis Fighter,Support,Tank,Assasin,Mage,Markman...
Antara tu 6 types,saya paling lemah pakai assasin..😂Saya try pakai hero-hero lain seperti Irithel,Freya,Akai,Lancelot,dan sebagainya..Takanlah nak pakai cyclops jer kann..Boringg laa...Btul takk??😂😂Time tu memang ketagih gilaa main game ML,apa tidaknya terlampau syokk sehingga makan tak ingat,mandi pun tak,tidur sehingga subuh..Gara-gara apa,ML lerrr..Wkwkkwkw..Tapi syukur jugalah tak menjejaskan saya untuk bangun awal  pagi ke sekolaah..hehe😂..
Ml ni bukan setakat game, Ml merupakan medium untuk mengeratkan hubungan silaturahim antara rakan dan siblings..Huhu..Selain menambah rakan apabila jumpa di match..So kalau time boring tu memang sesuai laa nak main ni game,but unfortunately,saya tak boleh bahagi masa saya antara bermain dan melakukan aktiviti lain..Kalau cuti,weekend huh,mulalaah tu berperap dalam bilik dari awal pagi sehingga lewat malam...Mandi pon mau smpai lewat malamm..Huhh,tapi itu dulu..sekarang ni saya macam rasa menyesal pulaa tak pandai rancang masa saya semasa awal tahun,dan seterusnya menjejaskan pelajaran saya sedikit sebanyak..Tapi,apakan daya,andaikata masa dapat diputar kebelakang,saya akan ubah segala-galanya agar keadaan tidak seperti begini..Huhh SaD Lifee😭😭😭😭!Apapun,belajar dari kesilapan..Main tu Boleh,Takde Siapa larang tapi sekurang-kurangnya jangan berlebihan ..Semua benda kat dunia ni kalau berlebihan pon,bawa balahh juga kan?hehe..

So,overall itulahh pengalaman ringkas saya main ML..But for this time,saya suda stop completely main ni game seriouss!!Sometimes,rasa rindu pula nak main,tapi apakan daya,saya kena fokus dengan benda yang lebih penting tahun hadapan bukannya fokus game kann guys??😎So Jangan main ML secara tak terkawal dan berlebihan macam saya K..Rancanglah masa anda sebaik mungkinn..Diharapkan artikel ini dapat membantu anda sebagai newbie game ML supaya jangan berputus asa dalam mengejar sesuatu 'cita-cita' untuk menaikkan rank ke Mytical Glory..Wkwkwk..

Pada artikel bahagian kedua,saya akan share share berkenaan hero-hero yang sesuai buat newbie dan cara bermain hero tersebut..Jangan terlepas sambungan daripada artikel ini Ok..😎
'Sharing Is Loving'

'SHUT DOWN!YOU HAD BEEN SLAINED'
SAVEGE BRO GG!!

2 comments:

  1. DAFTAR SITUS ONLINE JUDI TERBAIK & TERPERCAYA 2021

    Situs Agen PKV Judi Virtual Account 2021
    DAFTAR - MAIN - MENANG - WITHDRAW
    SENANG DOMINO
    Agen Agen PKV Judi Virtual Account 2021 SenangDomino
    * Game lengkap dengan satu user ID
    * Deposit minimum transaksi mudah
    * Bonus dan promo besar
    * 100% FairPlay

    REJEKI POKER
    Agen Agen PKV Judi Virtual Account 2021 RejekiPoker
    * Tersedia Dana, Gopay, OVO, Linkaja
    * Menggunakan sistem server PKV
    * Main 9 Games dengan 1 ID
    * Proses Transaksi mudah dan cepat

    ANTIK QQ
    Agen Agen PKV Judi Virtual Account 2021 AntikQQ
    * Banyak variasi permainan
    * Aturan main mudah dan simple
    * Peluang penghasilan besar
    * PULSA, DANA, OVO, GOPAY..

    ReplyDelete
  2. Raih Kemenangan Besar Anda Disitus MARIO QQ, Hanya Dengan Modal Rp.10.000 Anda Bisa Menangkan Jackpot Jutaan Rupiah Setiap Harinya !!!

    ✅ BONUS TURN OVER 0.3%
    ✅ BONUS REFFERAL 15%
    ✅ WIN RATE GAME 96,9%
    ✅ 100% PLAYER Vs PLAYER ( NO ROBOT & ADMIN )
    ✅ Minimal Deposit Bank : Rp.10.000 (BCA MANDIRI BNI BRI DANAMON)
    ✅ Minimal Deposit Pulsa : Rp.10.000
    ✅ Support E-Cash : GOPAY , DANA , OVO , LINK

    Berapapun Kemenangan Bosku Pasti Akan Kami Bayar dan Kita Proses Dengan Cepat !!!
    Hanya Disitus MARIO QQ Yang Memberikan JACKPOT dan BONUS TURN OVER Yang FANTASTIS Loh !!! Ayo Tunggu Apalagi Buruan Daftarkan dan Mainkan
    Langsung Disitus Resmi MARIO QQ Dibawah Ini melalui :
    WHATSAPP +62 821-4331-1663

    Link Alternatif :
    - www.vipmario55. com
    - www.vipmario55. info

    ReplyDelete